Tuesday, December 27, 2011

Al-Baqarah ayat 216

Salam..
Dari seawal pagi antara pukul 1-2 pagi tadi, fikiran aku berkecamuk. Hati plak rasa pelik. Entah kenapa aku pun tak pasti. Perasaan yang kuat untuk mengingati seseorang. Aisehhh.. ada lagi perangai budak2 cmni dalam diri aku. Hurmmm..sepantas kilat aku 'text' dia. Tapi, apa aku nak bagitau erk? Bodohnya rasa..Huhuhuhu... Dahlah aku ni selalu main-main dalam setiap ayat aku. Rasanya, bertambah lah sukar untuk memberitahu apa yang aku peningkan ini. Hurmmm.... berat tul.

Hurmm..apa-apa pun, semoga aku tidak membuat keputusan yang salah sekali lagi. Menurut pengertian surah Al-Baqarah ayat 216 (menurut kitab tafsiran : The Miracle 15 in 1)

"Diwajibkan atas kamu berperang, padahal itu tidak menyenangkan bagimu. Tetapi boleh jadi kamu tidak menyenangi sesuatu, padahal itu baik bagimu, dan boleh jadi kamu menyukai sesuatu, padahal itu tidak baik bagimu. Allah mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui."

Resah, keluh dan kesah ini aku serahkan padaMu Ya Allah. Semoga aku sentiasa dalam lindunganMu dan HidayahMu. Berikan aku PetunjukMu, Ya Allah.. I LOVE U ALLAH..


----Love & Faith : Cikgu Tie ---

2 comments:

Model Baju Murah said...

artikel tulisan yang baik,,nice post slam kenal

RozectLyantie said...

tq..
hanya berkongsi ilmu Allah