Friday, October 10, 2014

YA ALLAH..SELAMATKANLAH WANITA YANG PALING AKU SAYANG

Assalamualaikum...

Kekusutan akal dan fikiran telah bermaharajalela dalam kepala otak dan seluruh jiwa raga ini. Fokus untuk melaksanakan rutin-rutin harian hilang sekelip mata. Perasaan macam ni akan wujud bila wanita yang paling aku sayang sedang terlantar kat hospital. Dah seminggu 'check-in'. Tapi hasilnya masih tidak memberangsangkan.

Dahsyatnya penangan kencing manis. Penangan??? PengKAKIan kot yang paling tepat. Kesilapan atau kecuaian terpijak tulang ikan membawa padah. Bisa-bisa dan denyutan-denyutan ganas menguasai kaki. Bila sakit, dia pun mula menangis. Macam kanak-kanak yang lemah. Padahal dialah heroin hidup aku selama ini. Pembakar semangat kami adik-beradik. Pemangkin kejayaan yang kami raih selama ini. Dialah jua pemilik semua kejayaan kami. Tapi... tangisannya begitu sayu. Sebak dada, sakit hati ini melihat kekuatan dan semangatnya yang kendur. 

Pihak hospital dan buat yang terbaik. itu tak dapat dinafikan. Tetapi cadangan memotong kaki tu yang gerun untuk didengar. Sememangnya tiada cara selain potong kaki ke? Arghhhh... memang stress ler. Dan aku buntu.

Ya Allah, tunjukkanlah jalanMu. Berikan kami sekeluarga tabah menghadapi dugaanMu ini. I love you Allah.. I love you Mum.

0 comments: