Thursday, February 17, 2011

Mesti pikir dan bertindak untuk masa depan!

Salam..
Adakala... kita ni selalu ajer ada masalah. Penat dengan apa kita buat dan stress sangat2 dengan tekanan demi tekanan. Itulah lumrah hidup... baru syok hidup ni. Hidup tanpa cabaran..ada makna ke? Hehehehe..apa-apa pun yang berlaku, hidup mesti diteruskan. Setiap ujian yang datang, menjadikan kita lebih matang dalam menilai atau mentafsir alam sekeliling. bukan nak mengajar subjek "alam dan manusia" yang pernah Cikgu Tie belajar masa kat sekolah rendah dulu2 k! 

      
       Tapi inilah kenyataan. Sesungguhnya..Allah takkan uji kita, kalau kita tak mampu! Dan setiap yang berlaku, pasti ada hikmahnya...dan, apa yang kita kejar..akan sentiasa jauh dari kita. Maka, ia akan terus memaksa kita untuk terus berkejar-kejaran sampailah kita puas hati dengan apa yang kita dah ada. Hahahaha... bahasa aras sederhana jer ni. Harap2, fahamlah ya!

    Lantaran itu, penatlah Cikgu Tie ni dok pikir dan pikir..lantas, membuat keputusan tanpa mengambil kira kepentingan mana2 pihak. Lebih elok pentingkan diri sendiri dari pentingkan orang yang tak pernah menjadikan kita penting untuk dia. Makanya, Cikgu Tie dah tekad dengan sepenuh hati dengan keputusan kali ini. Kalau dulu2 ada keyakinan sebegini kan bagus.. tak perlulah Cikgu Tie menunggu sampai umur sebegini barulah nak meneruskan hajat yang dah lama terendam dan terpendam. Hurmmm.. harap2nya, tiada penyesalan di kemudian hari. Dan Allah sentiasa memberkati Cikgu Tie selama-lamanya dan sentiasa dalam lindunganNya. Lagipun, apa yang Cikgu Tie bakal lakukan ini adalah suatu ibadah jugak. So, mintak korang semua doakan apa yang Cikgu Tie sedang lakukan ini...dan berjaya! Akhirnya...2011 akan menjadi saksi. InsyaAllah...


p/s: Line server plak slow. Harap2 masih ada waktu dan jalan yang terbaik yang Allah akan tunjukkan. Amin.

----Love & Faith : Cikgu Tie----

0 comments: