Monday, November 29, 2010

Marahkah aku?

     Mood malam ni agak jiwang skit. Hurmmmm...Jiwang ke geram? Sesuka hati aku lah nak mengarang apa2 jer dalam blogku ini. Kalau ada yang tak puas hati..haa.. korang create lah blog korang sendiri dan buat luahan perasaan. Janji ada tempat nak lepas perasaan. Macam aku selalu dok buat kat blog aku ni. Bukan xde teman untuk berkongsi rasa.. Tapi ada masa.. aku rasa cam tak nak menyusahkan orang dengan hal2 remeh temeh cam ni. Lagipun..perasaan manusia ni ada pasang surutnya..

     Sebagai contoh.. Sewaktu dok menaip ni..perasaan marah dan terluka tu cam menggunung ajer. Walaupun sebabnya kecik sangat. Tapi.. entahlah..terasa sangat2. Macam dipermainkan pun ada gak. Atau dengan kata lain, diperolok-olok jer. atau dengan bahasa kampungnya.."just for fun!" 

     Alkisahnya.. Aku ni terasa ngan sorang kawan lama yang dah dua kali kata nak datang tempat aku ni. Kalau pertama kali dulu... bila sampai masa dan ketikanya, dia boleh buat senyap jer.. pastu bila aku tanya.. leh dia kata "kan saya dah bagitau tak jadi.." 
  
      So, untuk kali ni, bila dah sampai masa dan ketikanya dia still senyap. Dah lah lama menyepi tanpa khabar berita. Yang kita ni plak siap tolak semua appoinment lain. chewah!  Bukan apa, kita pun tak nak lah menghampakan perasaan orang yang datang dari jauh. Tup2 kena tunggu kita selesaikan kerja. Kalau nak kata xde kerja.. Bohong sangat lah. Aku memang ada kerja berlambak nak kena siap. Tapi sanggup "free" kan diri aku dan masa aku. Walaupun dijangka tiba kul 3ptg, aku try gak telefon dalam kul 11pagi. bukan apa, nak mintak kepastian..

     Masa call tu, dari suara dia..sah! Dia memang lupa.. dia kata jap lagi dia call. Kalau sekejap dia ni..maunya sampai 6 tahun. perumpamaan lah ni. So, dekat2 kul 1.00 t/hari aku call lagi..tanya, "ya atau tidak". masih takde keputusan. Memang confirm tak lah ni. Then..dia call. Cakap "tengok keadaan...petang ni" Huhuhu.. hati dah rasa terbakar. Tapi digagahkan jua sebab ada lagi students dan kawan2 dok depan mata. Masa tu ingat nak bungkus barang dan balik kampung jer. Bak kata Mizz Nina.. What are You Waiting For???

     Tapi, baru jer nak melangkah keluar, datang plak kerja baru. So settlekan kerja hingga siap. hehehe..ni salah satu sikap aku.. asal ada jer masalah, mesti bersungguh2 lah buat kerja lain. Supaya aku lupakan benda2 kecik cam tu. Hehehehe...
       
      Petang tadi..memang rasa itu semua "small the pieces" lah.. Tapi bila dah dekat2 nak tido ni, tetiba lah ada perasaan "dipermainkan" itu. Rasa-rasanya, kepercayaan itu dah hilang kot. Apatah lagi, rasa seperti tidak dihargai sebagai seorang sahabat. Kalau nak ikutkan busy, semua orang ada busy nya. Tambah2..aku pun bekerja. Kalau benarlah rasa tak dapat menepati janji, apa salahnya kalau bagi SMS "Tak jadi". So, aku dah paham dah pun. Janganlah sampai membuat orang tertunggu2. Manusia..ada hati dan perasaan. Bukan untuk dipermainkan. 

     Sesungguhnya hati aku ni hanya ada satu. Kecik plak tu. Tetapi aku tak sanggup untuk merasakan kesakitan "hati" itu berulang kali. K lah..sampai sini jer. Terasa cam nak pusing Malaysia jer bila exam SPM habis! huhuhu...

-----Love & Faith : Cikgu Tie----
  

0 comments: