Sunday, January 2, 2011

Hello... and happy new Year 2011 everybody!

Salam semua...
hehehe..ini post pertama untuk tahun 2011. Sejak dua menjak ni memang agak malas nak mengadap laptop..baik untuk bekerja atau menengok "internet". Malas sangat2. Dalam hati selalu berkata "sabarlah hati.. mataku perlukan rehat" huhuhu... Penat sangat mata ini melihat pancaran dari my lovely lappy.

Tapi hari ini, cikgu tie cuba beratahan buat seketika. memberi laluan kepada minda untuk mencari ilmu2 baru yang sentiasa tersedia di alam maya di samping berhenti seketika di laman blog kesayangan CT ni. Di samping membalas jejak rakan2 blogger.



Last entry yang CT tinggalkan adalah berkenaan mimpi. Mimpi yang bukan kita atur pun. Ia akan datang tanpa sebarang signal. Dan hanya wujud dalam alam luar sedar dan di luar kawalan manusia lemah macam CT. Serius.. CT tak suka mimpi yang apabila bangun tido.. kita akan rasa berdebar2.. rasa nak menagis dan penuh dengan rasa nak marah dan tak puas hati. Untuk Dua minggu direct (rasanya) mimpi yang entah apa2 mengganggu tidur CT. Walaupun terlelap seketika, pasti ianya akan muncul. Nak tahu mimpi ape? Mimpikan haiwan yang CT memang x suka... U>L>A>R. dan mimpikan my-ex! BAyangkan betapa takutnya kalau asyik mimpi dikejar haiwan itu... dan mimpikan seseorang yang kita dah buang jauh2 dari hidup kita. Yang paling sakit hati.. siap ayah dia pun leh masuk mimpi CT.. ARGHHHHHHHHHHhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh! stressssssss sangat2.

Last2... sebelum tido, CT berwuduk dan bacakan surah Yasin. alhamdulillah... buat masa sekarang ni, semuanya dah kembali pulih. Tapi... tidur masih tak nyenyak. Sebab demam plak semakin bermaharajalela. Kalau makan ubat, boleh lah sihat dalam 3-4 jam jer. Huhuhuhu... Dugaan dan Ujian dari ALLAH lah ni.. CT pasrah dan terima sajer.

----Love & Faith : Cikgu Tie ---

0 comments: